algemene vragen

Hoe werkt mediablend self-service?keyboard_arrow_down

We verwijzen je hiervoor graag door naar ons handige how-to filmpje op de homepagina. Klik op de button 'Hoe werkt het?' om de video te bekijken.

Waar wordt mijn advertentie getoond?keyboard_arrow_down

Een advertentie die je inboekt via mediablend self-service wordt uitgeleverd in de stad, gemeente of regio waarvoor je gekozen hebt. De banner kan tussen het lokale nieuws (content targeting) of verspreid over de hele site (geotargeting) getoond worden. De advertentie wordt enkel getoond aan mensen uit de gekozen stad, gemeente of regio.

vragen over de pakketten

Wat is een view?keyboard_arrow_down

Een view of impressie is een unieke vertoning van een banner (advertentie) aan een bezoeker van de site (mobiel, tablet of desktop). Een banner kan meerdere keren worden getoond aan dezelfde bezoeker.

Kun je verschillende campagnes in één order boeken?keyboard_arrow_down

Ja, je kunt verschillende campagnes tegelijk laten starten in één order, met één factuur. Zo behoud je een eenvoudig overzicht van alle lopende campagnes binnen jouw account.

Kun je op provincie adverteren via self-service?keyboard_arrow_down

Ja, maar dit kan enkel met de pakketten premium (100.000 views) en ultra (200.000 views). Waarom? Kleinere aantallen views geven niet voldoende zichtbaarheid als je deze in een hele provincie gaat vertonen. Voor een succesvolle campagne in een provincie kies je dus voor optimale zichtbaarheid met een premium of ultra pakket.

Ik wil per factuur betalen en niet met een betaalkaart, kan dat?keyboard_arrow_down

De betalingsmethode “per factuur” kan enkel op aanvraag toegestaan worden. Dit kun je aanvragen via mediablend@dpgmedia.be.

Kan mediablend self-service opgenomen worden in een jaardeal?keyboard_arrow_down

Dat kan uiteraard. Contacteer je account manager voor meer informatie of contacteer ons via info@mediablend.be.

vragen over bedieningsgebied & looptijd

Wanneer staat de advertentie online?keyboard_arrow_down

Een advertentie kan dezelfde dag nog online. Op voorhand boeken kan tot 3 maanden vooraf, het materiaal dient dan ook al vooraf aangeleverd te worden.

Hoelang staat de advertentie online?keyboard_arrow_down

Een campagne duurt minimum één week en maximum twee weken. Wil je de termijn verlengen? In dat geval kun je de bestaande campagne opnieuw uploaden.

Kun je verschillende regio’s in één campagne aanduiden?keyboard_arrow_down

Neen, je kunt wel verschillende campagnes in verschillende regio’s inboeken in één order.

vragen over het opzetten van een campagne

Wat zijn de bannerformaten?keyboard_arrow_down

De formaten zijn: medium rectangle 300 x 250 px, half page 300 x 600 px en big leaderboard 840 x 250 px. De formaten worden dynamisch ingezet op de website. Het kan zijn dat alledrie de formaten zichtbaar zijn, maar het kan er ook maar eentje zijn.

Wat zijn zijn de tag mogelijkheden?keyboard_arrow_down

Je voegt op het eind van je bestelling een URL in waar de clicks naar geredirect worden. In deze URL kunnen tags worden toegevoegd, dit is echter beperkt. Heb je vragen omtrent tag mogelijkheden? Neem contact met ons op via mediablend@persgroep.be

vragen over lopende campagnes

Wat houdt de rapportage precies in?keyboard_arrow_down

Je krijgt dagelijks rapportage van je lopende campagne(s). De synchronisatie gebeurt een paar keer per dag. Van zodra je campagne op “actief” staat, kunnen de clicks en uitgeleverde impressies bekeken worden. Ook kun je zien welke banners de meeste clicks opleveren.

Kunnen lopende campagne geoptimaliseerd worden?keyboard_arrow_down

Optimalisaties gedurende de campagne, zoals aanpassen van de periode of een banner wijzigen, kan momenteel nog niet. Hieraan zijn we volop aan het werken!

vragen over rouwberichten

Ik wil een advertentie/bericht per telefoon of e-mail doorgeven. Kan ik ook bij u terecht?keyboard_arrow_down

Alhoewel het opgeven en/of opmaken van een advertentie/bericht eenvoudig is te realiseren via de website, kan het in sommige gevallen voorkomen dat u telefonisch of via e-mail e.e.a. wilt doorgeven. Onze contactgegevens vind u onder ‘contact’.

Hoeveel verstand moet ik van internet en computers hebben om mediablend te gebruiken?keyboard_arrow_down

Enige ervaring met het gebruik van een computer is voldoende. Mediablend gebruiken betekent vooral het selecteren van de opmaak- of oplaadmogelijkheden die u wil gebruiken. U kunt zelf uw teksten invoeren en aanpassen, tekstblokken, foto’s en iconen toevoegen. De plaatsing van advertenties wordt verzorgd door het team van de krant. Zij staan garant voor de juiste plaatsing.

Moet ik me aanmelden voor het gebruik van familieberichten.mediablend.bekeyboard_arrow_down

Ja, we vragen een aanmelding omwille van privacy en facturatie. Familieberichten.mediablend.be verstrekt geen gegevens van gebruikers aan derden, tenzij we daar uitdrukkelijk om hebben gevraagd en u daar uitdrukkelijk toestemming voor hebt gegeven. Zie voor onze Privacy Statement en Cookies Statement onder aan de site.

Hoe werkt het met betalen?keyboard_arrow_down

Het betalen van uw familiebericht gaat eenvoudig. Eerst maakt of laadt u het familiebericht op met behulp van het stappenplan. Na controle van het bericht verder naar betaling, waar u uit diverse betalingsmethoden kan kiezen t afrekenen. U kunt betalen via bancontact (rechtstreeks betalen via uw eigen bank), via creditcard (Visa) of via een factuur achteraf.

Ik heb een vraag tijdens het opmaken van mijn advertentie.keyboard_arrow_down

Heeft u vragen? We helpen u graag! Neemt u gerust ‘contact’ met ons op. Tel: (tijdens kantooruren van: 8.30 tot 17.00) E-mailen kan altijd op familieberichten@persgroep.be
illu-pakketten@2x.png (1)

kies jouw pakket en start direct met lokaal adverteren op hln.be

Maak of upload een banner, selecteer het bedieningsgebied van je campagne en kies het pakket dat aansluit op jouw wensen. Start vandaag nog met online adverteren in jouw regio. Bereik jouw klanten waar ze zijn, bij het grootste nieuwsmerk van Vlaanderen.